lördag 17 december 2011

Grannen står så grön och grann i stugan

Omg, äter för mycket skinkmackor med senap. Stackars grisar. Jag börjar ta det här med att glaset är halvtomt på julmust lite för långt, kan inte ens njuta av en macka. Annars då, drömde sjuka drömmar i natt, folk dog som flugor. I drömmen sa jag till mig själv, oroa dig inte, det är en dröm. Jag svarade, tror du ja, du ska se när du vaknar att det är sant.

Just nu har jag kliat mig i ögat så mascaran svider. Har blivit så trött på det här duscha, borsta tänderna, sminka sig. Har blivit en stackars gris. Är inne på tredje dagen utan dusch och det känns bara jobbigt när jag tänker att jag ska ställa mig där. Skönt att vara ren, men bara tråkigt och jobbigt att hålla på med skiten. Allvarligt talat, hur kan jag vara så uttråkad på vardagssysslor? Laga mat? Blä. Dammsuga? Fuck you. Och nu även min personliga hygien. Är i despo behov av kock, städhjälp, nanny och någon som tvättar mig? Herre, säger jag bara, inte lätt att fixa det när man är rödgrön med tyngdpunkt på röd och när pickadollerna saknas.

Jag säger god jul nu, om vi inte ses något mer innan dess. Have a marry one!

1 kommentar:

  1. I hear ya! Är inte så värst trött på att duscha men orkar mkt sällan tvätta håret. Är mkt trött på att klä på mig för att gå till jobbet. Orka anstränga sig liksom. Jag brukade tycka att det var kul och fick typ jämt höra att jag var så fräsig. Nu ba guuu va jobbigt, nu måste jag se åtminstone ren ut. Och laga mat kunde jag slippa med.

    SvaraRadera