söndag 19 februari 2012

Kan inte sova. Tänker på hemskheter som kan drabba oss. Så jävla onödigt. Är gråtmild. Och det är jag inte. Måste vara pms. Förbannad också. På politik. På stora barngrupper. På fritidshemmen som är som nån jävla förvaring. Ingen bryr sig visst om barnen idag. Inte ens deras föräldrar. De lämnar ungarna till vilken skit som helst. Fattar de inte bättre? Två vuxna på 40 ungar, som går leka i skolsalar och korridorer. Va fan är det undrar jag? Måste snabbt bli ekonomiskt oberoende så jag kan skona mina barn från skiten. Eller få föräldrar och vakna upp. Men de är tröga? Lata? Okunniga? Förstörda? Trötta? Don't give a fuck?

Så, då får väl jag försöka sova. Fast jag inte kan.

Är det inte plus tio, grönt och fågelsång snart vet jag inte vad jag gör. Vår när jag vaknar upp, tack! Och engagerade fucking föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar