lördag 19 januari 2013

Forever Young med Alphaville

Allting är så ungt hela tiden. Det är årets nykomling, senaste trenden, lovande framtid, nobody puts baby in a corner, high school, mascarareklam. Och alla är så unga. Populärkulturen, media, reklam, mode. Det är bara kids. Bröna måste vara perky för att passa i topparna, frisyren ska vara fräsch, allting ska vara lent, ben, armar, ansikten. Konturerna ska bara synas på magen och kindbenen. Allt är ungt. Allt jag omger mig med är ungt. Det är bara jag som är gammal...och Hugh Hefner. Jag får väl bli Hugh då. Skaffa mig ett imperium och en grotto. Omge mig med friskt, nytt kött som är lent. Hur blir det att vara gammal när allt runt omkring är så ungt? När man bara har definierat sig med ungdom. Jag måste liksom omdefiniera mig. Reinventa mig och jag har inte ens fått några gråa hår än.

1 kommentar:

  1. Är det inte då en grym grej att Håkan Hellströms mamma släpper debutskiva vid 73 års ålder?!
    Dags att ta tillbaka livet från reklam och marknadsföringsvärlden där endast de unga räknas och inse att världen tillhör även alla över 30!
    Men i hear ya, jag börjar läsa på universitetet imorgon är lär vara äldst med mina 35 år. Fast vaddå liksom tänker jag, kunskap, utbildning (och allt annat med) tillhör ju alla!

    SvaraRadera