lördag 5 januari 2013

Tjugohundratretton

Sådär ja, nytt år. Har faktiskt varit på bra humör. Ägnat julledigheten till att rensa ut skit. Och skit har jag en jävla massa av. Typ tshirtar från 1993. Gamla parfymer. Papper. Borstar. Kludd. Fan och hans moster. Varit så duktig. Men idag är jag bitter igen. Är det för att jag snart ska tillbaka till jobbet? Måste ha ett nytt jobb. Är iallafall sur på allt. Allt är så jobbigt. Vill helst ligga ensam och titta på En plats i solen. Men det går icke. Nytt år och nya tag då. I år ska jag: Skaffa mig ett annat jobb. Komma på vad jag vill bli när jag blir stor. Bli stark och vältränad. Börja umgås. Bjuda på middagar. Eller nä förresten. Det orkar jag bara inte med. Det får räcka med umgås. Tänka på andra. Lära mig koppla av. Vara snäll mot mina barn. Ha tålamod. Försöka klura ut hur jag kan få tag på ca 2 miljoner kronor. Fast förstås, det viktigaste är att vi mår bra. Barnen och jag. Mamma och babydaddyn. Att vi är friska. Det är det viktigaste och det är egentligen min enda önskan! Duett är året då jag blir gammal på allvar. Det är jag modig över. Livet går så fort. För fort. Alldeles för jävla fort. Jag hinner inte med. Ett friskt och lugnt år önskar jag oss. Ebbe, min stora känsliga kille. Börjar bli stor på allvar. Jag önskar honom ett lyckligt år. Ett år fullt av vänner och skratt. Roligheter och värme. Och Lilla, den trotsiga lilla ungen. Jag önskar henne ett år fullt av lek och kärlek. Jag hoppas de vet hur älskade de är. De är allt. Mina barn, det finns på riktigt inga ord som kan beskriva mina känslor för dem. De gör mig bananas med sin trots och sitt gnäll. Men ger mig samtidigt den största lyckan. Mitt hjärta slår hårt och oregelbundet på kvällen. I år ska jag ta hand om mitt hjärta och mina hjärtan. Så friskt nytt år på dig! 2013, nu kör vi.

1 kommentar:

  1. Världens bästa blogg, synd att du inte skriver oftare! Men varje inlägg är som en present!
    Ta hand om ditt hjärta! Det låter säkert allvarligare än det är, Foppas jag? Jag hade samma symptom förut, det gick över efter en himla massa meditation.
    Den där stressen asså. Den skall jag kicka 2013. Leva långsamt typ. Vill också umgås och ha kul men orkar/vill inte. Men det kanske är det som stressen gör med en. Aja, får bjuda hem folk och köpa hämtmat helt enkelt. Det skall vara enkelt, livet, säger de.

    SvaraRadera