torsdag 10 november 2011

Det finns visst ett paradis

Som sagt, avundsjuk på Katrin Z är jag. Och mer blir jag för var dag som går. Nu läser jag alla LAbrudarnas bloggar. De verkar ha det så bekvämt. För det första sol. Sol! Bara en sådan sak som värme, så mycket den leder till. Typ inga jackor och mössor och overaller och skit. Inget jävla vantletande hela tiden. Ingen ångest över borttappade vantar. Bara det liksom. Sen fräsch mat. Jag älskar mat. Älskar mat! Och så lite nannys som passar så man kan göra manikyr, luncha, träna, dricka vin, gå på Ricki Lakes nya film. Sen fester med ungar och mer fräsch mat. My god, vad jag är avundsjuk. Vill ha det varmt och bekvämt. Nu.

3 kommentarer:

  1. Men du, LA-brudarna glömmer berätta en sak. Man blir knäpp av att alltid vara solig och glad, att aldrig kunna plocka fram deppet och bitterheten eftersom sådant inte tillåts i SoCal. Man bli knäpp efter ett tag! Varför tror du folk missbrukar marijuana, terapeuter och skjutvapen i så stor utsträckning där?

    SvaraRadera
  2. Men nån månad då? Om jag fick ha det så nån månad bara? Så kommer jag hem till overallerna och mörkret innan jag blir en skjutglad pundare? Ska du med eller? :)

    SvaraRadera
  3. Jag har redan packat! Det jag skrev är sant, men också: LA är verkligen paradiset. Min längt är alltid smärtsam och närvarande, som att förlora en älskad. Och jag orkar inte ens läsa dom där bloggarna.

    SvaraRadera