lördag 19 november 2011

What's new pussycat?

Ligger i den där soffan igen. Själv. Isolerad. Läser bloggar. Just nu är jag totalt anti alla nyblivna morsor i mediebranchen som bloggar om sina halvårsbebisar. Så tråkiga de bloggarna blivit. Bara bilder på bebisen och bebisen hit och bebisen dit. Jag var ju också sådär när jag fick barn, blogga unge helatiden. Alltså ge ungen personlighet och karaktärsdrag som en dregglande människa som inte kan fokusera blicken knappast kan ha, så tröttsamt. Boring. Att jag känner så, är det ett tecken på att den tiden är över för mig? Bebistiden. Att jag identifierar mig inte längre som en bebbemama, lever inte i den verkligheten och intresserar mig inte för den heller. Fast, då är det konstigt att jag intresserar mig för bloggar skrivna av barnfria brudar som typ bor i London, dricker för många drinkar, äter långa middagar och träffar nya människor. För det där livet, det borde ju vara än mer avlägset en bebislivet.

Nu ska jag umgås lite med Gordon Ramsey och tänka imorgon är en ny dag. Och den kanske blir riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar