tisdag 8 november 2011

Let me entertain you

Ja just det, en presentation. Det är ju de två barnen, Ebbe och Lilla. Sen är det the babydaddy. Så har vi ett hus. Det är vitt på utsidan och fyllt av saker på insidan. Och så är det ju jag då, Sanna. Vad ska jag säga om mig själv? Jag vet faktiskt inte. Jag är trött och negativ. Jag gillar tv, tidningar och böcker. Jag har en passion för sneakers. Jag gillar vänner och öl. Jag gillar inredning. Jag är gnällig och lat. Jag oroar mig och målar fan på väggen. Bokstavligt talat. Jag älskar mat och min familj. Jag tror att jag är tuff. Jag har bra själkänsla och gott självförtroende. Självförtroendet håller jag på topp genom att bara göra sådant jag är bra på. Sådant jag är dålig eller osäker på undviker jag. Skyr som pesten, kan man säga. Jag jobbar, men funderar på vad det finns för mening med det. Alla trodde jag skulle jobba med något kreativt och det kanske jag verkligen borde göra. Men jag är för lat. För lat för att orka slå mig fram i arbetslivet. För lat för att engagera mig i det livet. Jag gillar hemmalivet. Ligga i sängen med en hög tidningar och glo på tv. Eller åka iväg någonstans och äta god mat och se saker. Jag vill älska att handla för jag älskar saker, men shopping har börjat ge mig ångest. Jag hatar att leka med mina barn, men jag älskar själva barnen. Jag vill gärna hitta på saker och vara med dem dygnet runt, förutom när jag vill ha egentid. Jag hade en bff i många år som verkligen varit viktig för mitt liv. Jag gillar att dagdrömma, har svårt att förstå och acceptera att jag är vuxen. Jag lever nära det förgångna. Jag fantiserar en del. Jag älskar choklad. Ja, det var det. Hej hej.

5 kommentarer:

  1. Som jag ungefär, minus chokladen och självkänslan.

    SvaraRadera
  2. Älsk ny blogg!
    Jag har med en riktig snygging till kille, typ dog första gången jag såg honom. Det är bra när han är dum i huvudet, tänker jag ha ha.

    SvaraRadera
  3. Helena, du får stats en blogg. Det är dags nu, tycker jag. Jag vill kunna läsa om hur det är med dig!

    Pee, troféman is the shit! Lättare att ha överseende med uppfällda toasitsar och smutsiga strumpor överallt då.

    SvaraRadera
  4. Jag hinner inte, min bejbi är så sjukt krävande (försvar: hon är alltid glad men kräver konstant underhållning) och jag hinner ingenting! På sex månader har jag använt datorn två gånger dagtid. Två gånger!

    SvaraRadera
  5. Helena, dator vad är det? Det är telefonen som gäller. Och krävande (men glada) barn, the story of my life. Men det börjar lugna ner sig nu, de kan underhålla sig själva eller varandra en stund i varjefall. Så jag förväntar mig att du tar upp blogglarriärren inom 2 år i varjefall. ;) Nä, jag kan tänka mig hur du känner dig. Andas mycket och undvik och springa in i nån vägg! Kram!

    SvaraRadera