fredag 24 augusti 2012

Full av ambitioner, tom på ambition

Annars då? Planerar storslagen inredning och renovering. The dawg har käkat upp allt, så måste ha ny soffa, matta, tapeter, skor. Samtidig funderar jag på att sätta upp en vägg i Lillas rum, så sängen bli en mysig koja. För myyys ska det vara såhär en fredag och speciellt nu när hösten är på intågande. Myyys. Tänker snickra ihop en hylla till Ebbe, tapetsera hans rum med tidningar. Måla stolarna randiga. Trolla fram krukväxter som ej dör. Go rockstar i köket och krossa allt och sedan kakla allt i stil slakteri. Bygga en veranda med tak med en liten hammock. Installera hiss och byta golv på nerrvåningen. Eventuellt tar jag taket också. Installerar lite spottar över Ebbes original paintings. Måla pianot rosa och vaxa hela mig. Allt ska jag göra ikväll. Det är nu eller aldrig. Mitt nya motto. Jobba nu, eller aldrig. Äta nu, eller aldrig. Duscha nu, eller aldrig. Effektivitet. Det är min nya grej. Adhd-light, är min stil. Så soffpotatisar, sitt där och pös med era pringelsrör. Jag tar en löptid ner till Afrika, adoptera tvillingar och bygger en våning till på huset ikväll. Vad gör du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar