måndag 6 augusti 2012

Jag tänker film, pyssel och kramar och det blir hopp, skrik och bråk.

Nattar barn och är tacksam över allt jag har. Mina fina barn, som jag visserligen varit halvt rasande och sur på större delen av dagen. Det öser ner och vi är inlåsta med en busig valp som kissar och tuggar på allt. Barnen och hunden har klättrat runt i soffan och retats och bråkat och då känner jag mig ofta lite galen. Typ vill rymma. Men sen när det blir lugnt, då spelar jag rumble tills ögonen blöder och frågar mig själv vid tvåsnåret om jag är tokig. Imorgon tänker jag ta en dag med mitt skolbarn på stan. Det ska klippas hår och handlas byxor och fikas. Och hoppas på att det inte blir alltför mycket tjat om leksaksaffären. De små busiga med hörselproblem får stanna hemma med gubben. Ja, det börjar nog bli dags att kalla honom så.

1 kommentar:

  1. Det låter mysigt med dag på stan med skolbarn. Fika med ett barn (och inte två) har nog faktiskt kommit upp på min favorit-saker-att-göra numera. Och här skälls det så öronen blöder. Mycket tacksam för dagisinskolning med start idag. Tror att de behöver tid från oss lika mycket som jag behöver tjat-pausa...

    SvaraRadera