onsdag 8 augusti 2012

Jag älskar katter, har alltid gjort och det verkar som jag kommer sluta som en crazy catlady som blir uppäten av mina 40 katter. Och vet du, det ödet känns faktiskt helt jävla fine idag.

Alltså jag är ju den där ältaren. Jag låter ju inget vara utan bara måste älta. Just nu ältar jag the dawg. Jag visste ju varför jag inte ville ha nån. Och nu sitter jag här med söndertuggad dyrematta och nerkissad billigsoffa och ba fucking hate it. Barnen är galna och ska klappa och pilla och få blir dawgen crazy och hoppar och nafsar och jag blir så jävla stressad. Och ryter och skriker. Men nu är det som det är. Och det blir ju bättre. Den växer ju upp snabbare än de där kolikiga trillingarna. Men ändå, doh, så jävla onödigt. Så jävla onödigt just nu när kidsen precis blivit självständiga. De går ner och kollat på film själva på morgnarna, leker i lillskogen och typ underhåller sig själva relativt långa stunder med lego och skit. Ja, då slappnar jag av efter åratal av sjuk stressnivå och ba, ok vi köper valp. Fucking stupied. Och det är mitt eget fel. Det är det värsta. Jag har ingen annan att skylla på. Det är jag som är fucking stupid. Så nu går jag runt och surar och muttrar och förstör de andras happy days. Fan vad jag ångrar mig och det hjälper inte för det är ju faktiskt bara en hund som snart är en del av familjen osv yadayada. Ok, nu går jag och bankar mitt huvud i väggen ett tag.

3 kommentarer:

  1. Här har vi en gemensam ed om att aldrig köpa hund (vilket inte hjälper dig i situationen alls, men kanske visar lite sympati iaf eftersom vi anat hur mycket jobb det är). Det är säkert som du skriver att så småningom är den en familjemedlem som ni övriga och då finns det inget "före hunden" längre. Men mycket jobb tror jag definitivt att det är. Kolikiga bebisar är dock inte så kul de heller och här håller vi tummarna för att slippa en "tredje gången gillt"...

    SvaraRadera
  2. skall inte strö salt i såren här va men jag tycker att våra katter är jobbiga. jag har ETT barn. fattar ej hur du orkar, hade ev lagt in min på psyk nu. antagligen är du tuff och stark männscha.

    SvaraRadera
  3. Nej, jag är en mkt svag och ynklig männscha som tycker en liten ynklig hund är ett så stort probläääm så ja ba svimmar av utmattning. Och nu är trädgården ful, ser mer ut som en fängelsegård så hunden inte ska smita. Jag som drömde om en fin typ romantisk, asiatisk, snygg, mysig eller cool trädgård. Nu blev det jailstyle. Fattas bara ett träninhsområde med lite vikter och lite grabbar med bandanas.

    Och k, kolik det är egentligen inget att skoja om för det är ett helvete. Hoppas ni slipper!

    SvaraRadera