söndag 26 augusti 2012

Och så var vi där igen

Ont i huvudet, ont i nacken, sanslöst trött, tvätta och fika och det var den helgen det. Blrjar få mycket svår söndagsångest. Vill inte jobba och det är inte enbart för att jobbet är tråkigt för det är ok när jag väl är där. Är bara trött på alla procedurer. Frukost, sminkning, påklädning av mig och ungar. Kläderna har krympt igen. Lämning och gråt. Orkar inte. Cykla och jobba. Och regn. Och hämtning. Mellanmål, griniga ungar. Plocka undan, tömma diskmaskin. Matlagning. Duschning. Och läggning som tar timmar. Kan man gå in i väggen av att bara leva. Behöver vara ensam med bara tv som sällskap. Vill frossa i Oprah och real Housewifes. Värma mat i micron och vara själv. Lathet? Depression? Vanlig trötthet? Jobbade ett par timmar idag. Hemifrån. Brukar aldrig klara av att jobba hemifrån. Vill ändå ha ett jobb där man kan jobba hemifrån. För jag vill vara själv. Ensam hemma på vardagarna. Lalla runt. Vattna en blomma. Falla ner i soffan. Läsa. Men nej. Nu är det jobba, jobba, jobba som häller. Sena kvällsmöten. Komma hem för att sova, börja om igen. Och lite ångest har jag för intervjun. Han ringer nog imorgon. Vad ska jag säga. Du, jag tänkte vara arbetslös ett tag. Och bara typ glo. Visst är jag ambitiös och full av ideer. En klippa. En lifesaver. En varje business vill ha. En som inte är rädd för att ta i när det behövs. Som jobbar länge och gratis. För gratis jobbar vi i min branch. Börjar bli trött på det där med. Att alltid vara fattig. Aldrig lyxiga weekendar i New york. Någon med min arbetsmoral och kämpar glöd är väl värd det. Eller kanske bar en helt ensam vecka i soffan. Whatever. Imorgon tar vi nya tag, för nu sprängs huvudet. Och det här var lite väl gnälligt till och med för min smak. Men vet du, något jag skulle vilja är att plugga igen. Kanske inte sena tentaplugg och skriva rapporter. Men sitta på föreläsningar och få intryckt nya kunskaper i det här slitna, värkande huvudet skulle jag vilja. Csn, sluta snåla. Låna ut lite mer stålars till mig och låt mig bli smart. En gång för alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar