onsdag 22 augusti 2012

Psyk nästa

Karaktärs drag som borde analyseras: Hur jag vill ha nåt och sen när jag får det så vill jag inte ha det. Och sen när det är long gone kan jag inte släppa det utan ältar det och vill ha det igen. Skulle jag få det igen, så börjar det om. Då vill jag inte ha det osv. En evig cirkel. Varför jag alltid nöjet mig. Fast jag ändå inte nöjer mig. Går en utbildning som käns lite kul, för orka läsa upp fler betyg. Säljer lägenhet som skulle kunnat bringa in cashen till topplånet på ett hus på där jag vill, för orka vänta på nåt som inte händer. Köper den halvsnygga soffan, för orka spara till den snygga. Vad är problemet? Är jag för otålig? För lat? Saknar självförtroendet att satsa? Och saker jag vill ha? Vill JAG egentligen ha dem, för att JAG vill ha dem eller för att det är det jag ska vilja? Som man ska ha? Vill gärna ha ett tredje barn i teorin, men orka i praktiken. Varför köpte jag hus? Vill jag bo i hus, eller gjorde jag det för att man skulle göra det bara? Gick jag en utbildning bara för att ha en, eller för att jag ville ha just den utbildningen. Jag vet fan inte vad jag vill. Jag bara gör saker. Som jag borde. Som det är dags för. Som låter bra. Som är bra på pappret eller i teorin, men i verkligeheten och praktiken vad vill jag då? Vad vill jag? Jag vet FAN inte vad jag vill.

2 kommentarer:

  1. Vi funderade jättemycket när vi valde att bryta upp från innerstan på just det där; vill vi för att vi bör eller för att vi vill och fasen vad jag avskydde alla som ville bekräfta det val vi slutgiltigt gjorde utan att förhöra sig om våra orsaker till det: "vi förstår varför ni gör som ni gör...". Nej, det gör ni inte. Tror att du tänker helt rätt just för att du faktiskt tänker. Meta-tanken är ju den reflektion vi har.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker, tänker och tänker. Men det blir bara cirklar av alltihop. Hur VET man vad man vill?

      Radera